هر چیزی که در مورد سنگ سه بعدی باید بدانید

سنگ سه بعدی

یکی از سنگ هایی که در ساختمان های امروزه کاربرد زیادی دارد، استفاده از سنگ سه بعدی می باشد. سنگ های سه بعدی همان سنگ های معمولی در ساختمان ها می باشد و تفاوت اصلی آن ها در این می باشد که بر روی آن ها کار شده است تا سطحی برجسته داشته باشند. کاربرد این سنگ ها در بخش های مختلف ساختمان می باشد. از داخل ساختمان گرفته تا نماهای بیرونی. سنگ های سه بعدی از سنگ های جدیدی می باشند که در سنگ طراحی ساختمان طرفداران زیادی پیدا کرده اند.

مزایای سنگ های سه بعدی

مزایای سنگ های سه بعدی

سنگ های سه بعدی همچون سنگ های دیگر دارای مزایایی می باشند همچون:

  • به دلیل ساخته شدن از مصالح مصنوعی، وزن آن ها بسیار کم است.
  • نصب آسان بدون نیاز به زیرسازی.
  • تنوع در رنگ و مدل.
  • اما نکته مهم در مورد این سنگ ها این است که در استفاده از این سنگ ها محدودیتی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: سنگ سرامیک

کاربرد سنگ سه بعدی

جواب این سوال کاملا بستگی به خود شما دارد. از این نوع سنگ ها می توان هم در داخل نمای ساختمان و هم در نمای بیرونی ساختمان استفاده کرد. می توان در پوشاندن دیوار یک آپارتمان، یا دیوار یک حیاط آپارتمان. همچنین برای فضاسازی و حجم سازی در سک ساختمان می توان از آن ها استفاده کرد.

کاربرد سنگ های سه بعدی در کجاست؟

جنس سنگ سه بعدی

همانطور که اول مقاله گفتیم سنگ های سه بعدی همان سنگ های معمولی می باشند. بنابراین جنس آن ها می تواند از هر نوع سنگی باشد. از سنگ های تراوتن، گرافیت و شبیه آن ها می باشد که با برش های خوب و طبیعی در کنار هم قرار می گیرند و می توانند یک قسمت و یا یک دیوار را پوشش دهند.

بیشتر بخوانید: دستگاه سنگبری یا دستگاه برش سنگ چیست

مواد تشکیل دهنده سنگ سه بعدی

همچنین برخی دیگر از سنگ های سه بعدی به صورت مصنوعی می باشند. این سنگ ها از مواد مصنوعی تشکیل شده اند و زیبایی خاصی به نمای ساختمان می دهند. به دلیل تنوع رنگ می توانید آزادی عملی بیشتری جهت خرید سنگ سه بعدی داشته باشید. از طرفی شکل و ساختار این نوع سنگ ها با هم متفاوت است.

رنگ سنگ سه بعدی

به دلیل تنوع و آزادی عمل در انتخاب رنگ سنگ، در انتخاب رنگ سنگ 3 بعدی باید به نکات مختلفی توجه نمود. مهمترین آن همخوانی رنگ سنگ با فضای مورد استفاده می باشد. یعنی باید سنگی را انتخاب کنیم تا با فضا و نمای ما همخوانی کافی داشته باشد. معمولا سنگ های سه بعدی را می توان هم در طرح های مدرن و هم در طرح های سنتی استفاده کرد. به همین دلیل انتخاب نوع درست سنگ و همخوانی بالای آن به دکوراسیون مورد نظر اهمیت ویژه ای دارد.

ویژگی های سنگ سه بعدی

سنگ های سه بعدی همچون سنگ های دیگر ویژگی های خاص خود را دارند همچون:

  • معمولا سطحی صاف دارند.
  • می توان تعدادی از آن ها را در کنار هم قرار داد و تصاویری برجسته و 3 بعدی درست کرد.
  • تولید این نوع سنگ ها در رنگ، طراحی و اشکال مختلف صورت می گیرد.
  • قابلیت ضد خش و ضد اسید بودن.

کاربرد سنگ های سه بعدی در کجاست؟

این سنگ در قسمت های مختلف ساختمان و حتی در اماکن عمومی کاربرد خاص خود را دارد همچون:

  • حمام و سرویس بهداشتی
  • سالن پذیرائی و آشپزخانه
  • مترو، استخر و رستوران
  • قسمت های بزرگ همچون لابی های هتل
  • به عنوان سنگ دیوار و کف

بیشتر بخوانید: سنگ قرنیز چیست و انواع سنگ قرنیز

قیمت سنگ سه بعدی

قیمت سنگ های سه بعدی به ازای هر متر مربع از 400 هزار تومان تا 1 میلیون تومان می باشد. البته این قیمت به موارد مختلفی همچون نوع سنگ، نوع کیفیت و … بستگی دارد. مثلا برای ویلاهای لوکس، سنگ های آنتیک استفاده می شود که قیمت بالاتری دارند. فروش این نوع سنگ ها متری می باشد.

نکات مهم سنگ سه بعدی

یکی از مواردی که سنگ های سه بعدی را نسبت به بقیه سنگ ها متمایز کرده این است که می توان قبل از نصب در محل مورد نظر، آن ها را مونتاژ نمود و بعد در بخش های مورد نظر نصب کرد. نکته مهم دیگر که باید به آن توجه نمود، نصب سنگ های سه بعدی می باشد.

نکات مهم سنگ سه بعدی

در هنگام نصب نباید هیچ گونه لرزشی ایجاد شود تا سنگ بتواند محکم در جای خود بماند. از این سنگ می توانید در محیط های بیرونی و داخلی استفاده کنید. همچنین استفاده در محیط هایی مثل شرکت ها، بیمارستان ها، منازل مسکونی، و ویلاها مرسوم است. مهمترین مسئله استفاده درست از این سنگ می باشد تا زیبایی خود را نشان دهد.

سنگ سه بعدی پشت تلویزیون

برای استفاده از سنگ های پشت تلویزیون می توان مدل های مختلفی را طراحی نمود. مثلا می توان از کناف و سنگ آنتیک استفاده کرد. استفاده از نور مخفی و لامپ های هالوژنی باعث جذابیت هرچه بیشتر محیط می شود. در ادامه عکس های مختلف از سنگ های سه بعدی پشت تلویزیون را می بینیم.

نمونه سنگ سه بعدی پشت تلویزیون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *