راهنمای خرید سنگ اینترنتی

راهنمای خرید سنگ

نکات مهم در هنگام خرید سنگ اینترنتی

افرادی که قصد خرید سنگ ساختمانی دارند، اغلب نمی دانند که به چه نکاتی باید حین خرید سنگ توجه داشته باشند. سوال اصلی اغلب خریداران سنگ این است که «چه سنگی بخریم؟» با مشاوره و تعیین کاربری بنای مورد نظر، سنگ مورد نظر برای خرید تعیین می شود. با این حال سوالی دیگر در ذهن خریدار پیش می آید: «هنگام خرید سنگ مورد نظر به چه نکاتی باید توجه داشته باشم؟» با توجه به اهمیت این سوالات قصد داریم به بررسی نکات مهم در هنگام خرید سنگ ساختمان بپردازیم.

چه نوع سنگی بخریم

برای انتخاب سنگ مهم ترین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید، کاربری محلی است که قصد خرید سنگ برای آن را دارید. برای انتخاب سنگ برای هر نقطه از یک بنا، باید به ویژگی های متفاوتی از سنگ توجه داشته باشید. به عنوان مثال اگر قصد دارید برای نمای ساختمان، سنگ بخرید، باید توجه داشته باشید که این سنگ در برابر عوامل محیطی که سنگ را در فضای باز تحت تاثیر قرار می دهند، مقاوم باشد. این در حالی است که اگر قصد انتخاب سنگ برای سرویس بهداشتی و حمام را دارید، باید در نظر داشته باشید که جذب آب آن ها کم باشد. پس از انتخاب نوع سنگ دلخواه متناسب با نیاز خود، پیش از خرید آن باید به نکاتی توجه داشته باشید که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

جهت مشاهده انواع سنگ تراورتن کلیک کنید: سنگ تراورتن

نکات مهم در خرید سنگ ساختمانی اینترنتی

پیش از خرید سنگ باید به نکاتی توجه داشته باشید تا بهترین نوع سنگ را از نظر کیفیت انتخاب کنید و بتوانید مدت طولانی بدون افت کیفیت از آن استفاده کنید. برخی از مهم ترین این نکات شامل این موارد می شوند.

نکات مهم در خرید سنگ ساختمانی

 

جهت خرید انواع سنگ مرمر کلیک کنید: سنگ مرمر

مقاومت فشاری

از مهم ترین نکاتی که در انتخاب سنگ باید به آن توجه داشته باشید، مقاومت فشاری سنگ می باشد. مقاومت فشاری تعیین می کند که یک سنگ چه مقدار در برابر فشار و دیگر تنش ها مقاومت دارد. در صورتی که قصد خرید سنگ برای نما را دارید باید توجه داشته باشید که مقاومت فشاری آن حداقل 300 کیلوگرم بر سانتی متر باشد. حداقل مقاومت فشاری سنگ برای کف 500 کیلوگرم بر سانتی متر می باشد. اگر سنگ کف مورد نظر در محوطه ساختمان به کار گرفته می شود، مقاومت فشاری آن باید 900 کیلوگرم بر سانتی متر باشد.

جذب آب

جذب آب از دیگر ویژگی های مهمی است که باید پیش از خرید سنگ به آن توجه داشته باشید. این ویژگی با درصد بیان می شود. میزان جذب آب با توجه به نوع کاربری سنگ تعیین می شود. همه ی سنگ ها جذب آب دارند ولی باید توجه داشته باشید که برخی از سنگ ها جذب آب کمتر و برخی جذب آب بیشتری دارند. به عنوان مثال در صورتی که قصد خرید سنگ برای نما را دارید، باید توجه داشته باشید که جذب آب سنگ مورد نظر شما بیشتر از 2 درصد نباشد. این میزان برای سنگ های کف نیز صدق می کند؛ چرا که جذب آب بالا لک پذیری را افزایش می دهد.

جهت مشاهده انواع سنگ اسلب کلیک کنید: سنگ اسلب

ابعاد و شکل سنگ

سنگ ها در ابعاد مختلفی تولید و فراوری می شوند. باید با توجه به کاربری مورد نظرتان برای سنگ به انتخاب سنگ در ابعاد مناسب بپردازید. به عنوان مثال اگر قصد خرید سنگ برای سالن پذیرایی و سالن ها بزرگ داریدف سنگ اسلب بهترین گزینه است. سنگ اسلب در ابعاد بزرگ ساخته شده و طرح و رگه های یکدست آن زیبایی زیادی به محیط می دهد.

ابعاد و شکل سنگ

نوع فراوری سنگ

فراوری سنگ به فرایندی گفته می شود که در آن سطح و ساختار سنگ برای استفاده ی بهینه تر دچار تغییر می شود. از همین رو توجه به نحوه فراوری سنگ نیز پیش از خرید، اهیمت زیادی دارد. نوع و دقت برش سنگ، تغییر در سطح سنگ با روش هایی چون ساب، چرمی شدن، هوند، سندبلاست و تیشه، گونیا بودن سنگ، استفاده یا عدم استفاده از رزین و اپوکسی، ضخامت سنگ و … همگی از جمله عواملی هستند که در تعیین کیفیت و دوام سنگ نقش دارند. به عنوان مثال اگر قصد خرید سنگ برای نما را دارید، باید سنگی را انتخاب کنید که فراوری آن چسبندگی لازم برای ماندگاری به عنوان سنگ نما را به آن اعطا کرده باشد.

جهت خرید انواع سنگ مرمریت کلیک کنید: سنگ مرمریت

رنگ سنگ

سنگ ها رنگ های مختلفی دارند و تنوع طرح در آن ها نیز زیاد است. پیش از خرید سنگ باید با توجه به نوع کاربری سنگ، به نوع و کاربری سنگ نیز توجه داشته باشید. برخی سنگ ها مانند مرمریت و مرمر و لایم استون در معرض نور خورشید دچار تغییر رنگ خواهند شد یا رنگ خود را از دست خواهند داد. از همین رو این سنگ ها برای ساخت نما مناسب نیستند. از طرفی برخی سنگ ها مانند تراورتن و گرانیت ثبات رنگ بیشتری دارند. سنگ هایی نیز که در روش فراوری آن ها رنگ ها تشدید شده یا سنگ رنگ آمیزی شده است نیز ثبات رنگ زیادی نخواهد داشت.

قیمت سنگ

از دیگر نکات مهم که پیش از خرید سنگ باید به آن توجه داشته باشید، قیمت سنگ است که متناسب با بودجه شما تعیین می شود. بعضی از سنگ های وارداتی قیمت های بالایی دارند و برای استفاده در مقیاس های بزرگ قابل استفاده نیستند. با این حال اغلب سنگ های مشابه داخلی وجود دارند که قیمت مناسبی نیز دارند و می توانند جایگزین خوبی برای سنگ مورد نظر شما باشند.

سوالات متداول نکات خرید سنگ ساختمانی اینترنتی

  • آیا قیمت ارز روی قیمت سنگ تاثیر می گذارد؟
    • سنگ ها برای برش و آماده استفاده شدن، به کارخانه سنگ بری فرستاده شده و فراوری می شوند. تمامی ماشین آلات فراوری سنگ وارداتی می باشند و از همین رو قیمت ارز روی قیمت نهایی سنگ تاثیر خواهد داشت. سنگ های وارداتی نیز تاثیر 100 درصدی از نوسان قیمت ارز خواهند گرفت.
  • برای انتخاب سنگ مناسب از چه کسانی می توان کمک گرفت؟
    • برای انتخاب سنگ می توانید با کارشناسان نوین استوار در تماس بوده و تمامی سوالات خود را مطرح نمایید و یا از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید. همچنین می توانید شماره خود را بگذارید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.
  • پس از خرید سنگ چه کسانی آن را نصب می کنند؟
    • نصب سنگ توسط افراد متخصص که به عنوان نصاب سنگ شناخته می شوند، انجام می شود. برای ارتباط با این افراد متخصص می توانید با مراکز معتبر ارائه دهنده خدمات نصب سنگ در ارتباط باشید.
  • چگونه بفهمیم سنگی که خریده ایم چه نوع مراقبتی نیاز دارد؟
    • اغلب سنگ ها به مراقبت و نگهداری نیاز دارند تا دوام خود را بیشتر حفظ کنند. برخی سنگ ها مانند گرانیت به مراقبت کمتر و برخی دیگر مانند مرمریت به مراقبت بیشتری نیاز دارند. پس از خرید سنگ، تمامی نکاتی مراقبتی آن توسط متخصصین سنگ در اختیار شما قرار خواهد گرفت. همچنین می توانید مقاله نگهداری سنگ ساختمانی را مطالعه نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *